You got a fast car, but is it fast enough so you can fly away?

Min hjärna fungerar inte riktigt idag. ("Gör den någonsin det, Maggie? Höö höö"). Well, jag somnade inte förrän halv sju i morse. Jag har ingen aning om vad som är fel på mig. Eller... Jo, det kanske jag gör, men jag tänker inte lägga upp det for all to see.

Stack till biblan för att poströsta med päronen, men det var stängt. Påtal om politik så såg jag debatten mellan Reinfeldt och Sahlin igår. Vilka jävla tomtenissar. Det var urtråkigt och det hände absolut INGENTING och därmed blev nästan ingenting väsentligt sagt. Och den enda ungdomsarbetslösheten som togs upp var bland invandrare eller ungdomar som inte gått klart gymnasiet.

Vi som faktiskt har klarat vår gymnasieutbildning då? Vi har inga jobb heller, men tydligen är inte vi lika viktiga. Vi är inte lika drabbade och därför så tas det inga drastiska åtgärder för att vi ska få komma in i vuxenlivet istället för att vara fast hemma resten av livet på arslet med försäkringskassans existensminimum som inkomst. Puckat.

Förövrigt är jag förbannat mätt i magen efter thai-käket som mamma gulligt nog köpte åt mig. Grönsaker med kyckling och basilika. Jösses. Det slår alla pizzor och hamburgare i världen.

Satt en stund framför Dr. Phil och insåg sedan att klockan tio ikväll går ett till program av Pedros ande. JA TACK! Jösses, jag kommer sluta upp som en gammal kärring med femton katter som sitter framför mexikanska såpoperor varje kväll med en kopp kaffe. Oälskad, rynkig och bitter på världen.

Nu sitter jag och fipplar lite med det ena och det andra. Funderar på om man kanske ska ta ett varmt bad. Ryggen strejkar fortfarande - tack, Uddevalla kommun, för att ni lät mig slita ut min rygg när lyftarna inte fungerade.

Nej, nu räcker det för idag.

Peace, love and JAG.

Maggie Mae


Hittade btw ett kort från Sri Lanka. Kolla in schtekarn.


Kommentarer
Postat av: Lou

Pussilull min vackra syster <3

2010-09-17 @ 10:51:12
URL: http://saganas.blogspot.com/
Postat av: daniel din släkting i gnarp

Hur gär man en son här blog?

2010-10-26 @ 22:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0