Keep the car running

Jaså. Då har man kommit hem från Uddevalla. Jag hade ju kunnat stanna en vecka till, om det inte vore för att snubben jag skulle på arbetsintervju hos ringde för sent och avbokade. Annars skulle jag hoppat av tåget och åkt tillbaka. Men nej.

Nu ska jag inte vara bitter. Jag hade det bra i Uddevalla. Det var väldigt mycket "Välkommen till Vildingarnas land"-stämpel på det. Fikade, festade, sprang omkring, gjorde det jag gör bäst: Busade.

Vissa saker är jag stolt över, vissa saker är jag mindre stolt över. Men det är ingen idé att grubbla över det nu, vad som är gjort är gjort (och kommer aldrig igen?).

Just nu sitter jag och tuggar tuggummi och tittar på repriser av Scrubs. Lyssnar på en låt som får mig att vilja springa ut och snurra runt under höstträden och aldrig sluta. MEN: ingen bra idé. Det är kallt och den regnar.

Jag är sjuk. Inte mentalt störd, vilket har konstaterats många gånger, utan jag har faktiskt gått och blivit fysiskt sjuk. Hosta, munsår, halsmandlar åt helvete och förkyld. Jag gissar att det är min kropps sätt att säga åt mig att ta det lugnt. Idag sov jag till fyra på eftermiddagen. Runt.. 15 timmar, tror jag det blir.

Whatever. Imorgon ska jag springa förbi Fie på hennes jobb på ungdomsgården. Ska nog ta en långpromenad. Köpa naturdiet. Dags att gå ner i vikt igen.

BO YEAH!

Ut och dra en ciggus.

Peace, love and gums.

Maggie Mae




Every night my dream's the same
Same old city with a different name
Men are coming to take me away
I don't know why, but I know I can't stay

There's a weight that's pressing down
Late at night you can hear the sound
Even the noise you make when you sleep
Can't swim across a river so deep
They know my name cause I told it to them
But they don't know where and they don't know
When it's coming, when it's coming

There's a fear I keep so deep
Knew its name since before I could speak
Aaaaah Aaaaah Aaaaah Aaaaah
They know my name cause I told it to them
But they don't know where and they don't know
When its coming, oh when but its coming

Keep the car running

If some night I don't come home
Please don't think I've left you alone
The same place animals go when they die
You can't climb across a mountain so high
The same city where I go when I sleep
You can't swim across a river so deep
They know my name cause I told it to them
But they don't know where
And they don't know
When it's coming, oh when is it coming?

Keep the car running
Keep the car running
Keep the car running

- Keep the car running - Arcade Fire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0